Top

REDUCERENDE OPLOSSENDE OEFENINGEN VOOR TRAUMA EN STRESS 
(R.O.O.T.S)
OOK BURN OUT

 

Als onderdrukte spanning langdurig wordt vastgehouden kunnen zich fysieke en psychische klachten ontwikkelen. 

Een beetje stress maakt ons productief, helpt ons focussen en geeft een extra drive. Chronische stress daarentegen is ongezond en kan een reden zijn dat je je lusteloos of snel moe voelt, slapeloosheid hebt, hoofdpijn, nek- of schouderklachten, maag- en darmklachten, hartkloppingen, spierstijfheid hebt of snel geïrriteerd bent. Deze klachten zijn veelal tekenen van stress. Langdurige stress kan leiden tot een burn-out.

 

Tijdens een sessie geef ik niet belastende, eenvoudige oefeningen aan. Hierdoor worden spanningen en pijnen in het lichaam, die zich hebben opgebouwd na of tijdens een periode van stress of ziekte, geactiveerd en uitgenodigd om los te komen, zich zacht los te schudden.

 

Schudden of trillen is een natuurlijke manier van ontlading door het lichaam. Hierdoor worden chronische spanningen opgelost.

Je schudt het letterlijk van je af!

Trillen is een volkomen natuurlijke reactie op pijnlijke of spannende prikkels die we meestal willen onderdrukken. De controle die we er op willen houden werkt averechts op  lichaam en geest, want het lichaam wil deze energie kwijt maar het hoofd houdt dit meestal tegen.

 

Door een aantal oefeningen uit te voeren en te ervaren laat je de verbinding los met gevoelens van stress en de daaraan gerelateerde pijn.

Spanning wordt ontspanning. Een gevoel van welbehagen ontstaat.

Ieder mens heeft een zelfhelend vermogen waardoor herstel in vele gevallen mogelijk is.

De oefeningen kunnen mede daarom uiteindelijk zelfstandig thuis worden uitgevoerd.

 

In veel gevallen is er een direct effect op je psychische en fysieke situatie waar te nemen.

De oefeningen kan je ook in de toekomst gebruiken als je balans wilt houden tijdens allerlei situaties in je leven.

 

 

RESULTAAT

 

Je zelfhelend vermogen wordt vergroot, er komt meer ontspanning, je concentratie verhoogt, je voelt je opgewekter, weet hoe in balans te komen en te blijven, je voelt je zelfverzekerder, krachtiger en vitaler, kan beter omgaan met werkdruk en stress en je zelfvertrouwen neemt toe.

Een natuurlijke preventie wordt geactiveerd en er ontstaat lichamelijke veiligheid.

Deze benadering biedt ook de mogelijkheid om preventief te beoefenen voor mensen die in stressgevoelige beroepen werken.  

 
Voor informatie over het tarief en de locatie klik je hier. 
Wil je de (korte) nieuwsbrief ontvangen? Scrol dan even door.