Top

 REDUCERENDE OPLOSSENDE OEFENINGEN VOOR TRAUMA EN STRESS (R.O.0.T.S)

 

Wij zijn in staat om de wonden te helen die we hebben opgelopen tijdens de meest afschuwelijke gebeurtenissen in ons leven.

 

Ieder mens maakt in zijn leven situaties mee die kunnen leiden tot spanningen. Meestal worden spanningen opgelost en verdwijnen ze weer, maar sommige situaties ervaren we als traumatisch of kunnen later als traumatisch ervaren worden en kunnen dan je leven ontregelen.

Als een trauma langdurig aanhoudt en je ervaart geen herstel dan kan dit leiden tot allerlei fysieke en psychische klachten zoals verdriet, overspanning, somber zijn, angsten, hartklachten, druk in het hoofd zijn, piekeren, een gevoel te hebben van overleven, machteloosheid, stress en vele andere aandoeningen.

 

Het is wetenschappelijk bewezen dat ieder mens een zelfhelend vermogen heeft. Het is het zelfhelend vermogen dat herstel van traumatische ervaringen mogelijk maakt, of het nu om fysieke, emotionele of psychische wonden gaat.

 

SPANNING OPBOUWEN EN ONTLADEN

 

Schudden of trillen is een natuurlijke manier van ontladen door het lichaam als reactie op pijnlijke of spanningsvolle prikkels die we meestal in allerlei situaties willen onderdrukken.

De controle die we er op willen houden werkt averechts op lichaam en geest, want het lichaam wil deze energie kwijt en het hoofd houdt dit meestal tegen. Als je je spanningen langdurig onderdrukt, kunnen zich fysieke en psychische klachten ontwikkelen.

 

Door het schudden of trillen toe te staan tijdens een sessie ontdoet je lichaam zich op een natuurlijke manier van spanningen.

Met behulp van de fysieke oefeningen die ik aanreik, ben je in staat om jouw zelfhelend vermogen aan te spreken en los je opgebouwde spanning op. Je zelfhelend vermogen wordt vergroot, je zelfvertrouwen neemt toe, een natuurlijke preventie wordt geactiveerd en er ontstaat lichamelijke veiligheid.

 

WAT HOUDT MIJN BENADERING VAN TRAUMAVERWERKING IN?

 

Tijdens een R.O.O.T.S. sessie reik ik een aantal niet belastende, fysieke oefeningen aan.
Deze oefeningen nodigen je lichaam uit om spanningen weg te laten vloeien en de verbinding met de herinnering aan een trauma los te laten. Hierdoor worden chronische spanningen opgelost.
Je schudt de spanningen letterlijk van je af!

 

Deze oefeningen beïnvloeden niet alleen psychische trauma’s positief, maar ook stress en/of fysieke pijn worden erdoor beïnvloed en verminderd. In veel gevallen bemerk je direct een effect op je psychische, emotionele en fysieke gesteldheid.

Spanning wordt ontspanning, een gevoel van welbehagen ontstaat.

 

 

Na enkele oefeningen onder mijn begeleiding, kun je deze oefeningen zelfstandig thuis uitvoeren. De oefeningen leggen niet veel beslag op je tijd (ongeveer een kwartier tot een half uur per keer, zo vaak als je zelf wilt) hierdoor word je in staat gesteld om jouw zelfhelend vermogen aan te spreken, zonder verdere hulp van buitenaf! Je zelfvertrouwen neemt toe, je zelfhelend vermogen wordt vergroot, een natuurlijke preventie wordt geactiveerd en er ontstaat lichamelijke veiligheid.

Door de oefeningen met regelmaat te doen behoud je je balans tijdens allerlei spanningsvolle momenten in je leven.

 

Deze benadering van traumaverwerking kan ook worden toegepast in het bijzonder voor mensen in traumagevoelige beroepen.

Als je twijfelt of deze benadering van traumaverwerking geschikt voor je is, raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts.

Voor informatie over het tarief en de locatie klik dan hier.